Sunday, March 27, 2011

Musim

Assalamualaikum...
Haa... cakap tentang musim aku bukan nya nak cerita pasal musim yang ada dalam dunia ni tapi aku nak cerita pasal musim penyakit sekarang ni...

Sebenarnya aku tengah sakit sekarang ... batuk laa.. x nak baik lak...
nak dekat 2 weeks juga laaa.... bila entah nak baik ... macam2 ubat daa aku makan...
ader kawan aku 2.. siap buat kan ubat...

bahan2 nya adalah...

limau nipis
madu

cara2 membuatnya

1) Perah sebiji atau 2 biji limau nipis
2) Campurkan perahan jus limau nipis tadi dengan sesudu madu
3) Kacau campuran tadi sehingga sebati...
4) Minum...




Macam tu laaa yang kawan aku buat untuk aku... wahhh rasanya amat sedap... hehehehe....
kalu sakit tekak and batuk boleh laa try this petua... hehehe....

o0o0pppss... tak habis takat tu jer... ader lagi... haa... batuk aku still tak hilang lagi tapi daa semakin berkurang ... ramai yang nasihat kan aku... banyak kan minum air masak jangan minum ais... tapi ais tu kalau tak minum macam tak best pulak.. hahahaha..

mo0d: Bila laa batuk ni nak baik.... =P

No comments:

Post a Comment

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...