Sunday, August 7, 2011

Sem last

Assalamualaikum..
haii... sem last dah aku kat perak ni.. (KPMSI).. macam-macam perkara yang jadi dekat sini..
secara langsung dan tak langsung.. pahit manis.. suka duka... itulah hidup aku di perak ni...
padahal kat tempat lain pun nanti sama jer.. hahaha~

hari ini aku update blog ni pada hari ahad, 7 ogos 2011 bersamaan 7 ramadhan.. sekejap je da seminggu da aku berpuasa.. sempena bulan yang mulia ni aku harap sangat banyak perubahan dalam hidup aku dan aku dah rasa satu perubahan tu.. satu perubahan yang aku tak sangka aku buat.. hehe~ (aku x tau laa aku patut suka atau sedih ...).

memang bulan ramadhan ni mengajar aku banyak hal.. salah satu nya sakit... dugaan dan ujian bulan puasa..demam, batuk dan selesema... menjadi satu.. hehe.. maka kesabaran itu memang penting.. =)

KENAPA ALLAH UJI KITA?

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, makasesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Diamengetahui orang-orang yang dusta.

Al-ankabut (29) 2-3








MACAM MANA NAK HADAPI DUGAAN/UJIAN?

Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka
sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Al lah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampunlagi Maha Penyayang

Azzumar (39) 53

sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala-galanya..

No comments:

Post a Comment

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...